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Original title:
Comparative Analysis of Adaptive Control Techniques for Improved Robust Performance
Translated title:
Vergleichende Analyse von Adaptiven Regelungsverfahren zur Verbesserung der Robustheit der Regelgüte
Author:
Bierling, Thomas
Year:
2014
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Holzapfel, Florian (Prof. Dr.)
Referee:
Holzapfel, Florian (Prof. Dr.); Lohmann, Boris (Prof. Dr. habil.)
Language:
en
Subject group:
MAS Maschinenbau; VER Technik der Verkehrsmittel
Abstract:
Adaptive control has the potential to improve control performance in presence of uncertainties or faults. In contrast to robust control uncertain plant parameters are directly identified and compensated instead of trying to find a best compromise between performance and robustness. The thesis covers the theory of Model Reference Adaptive Control (MRAC). Benefits and drawbacks are investigated in depth based on two flight control benchmark applications. For certain drawbacks novel modifications a...     »
Translated abstract:
Adaptive Regelung hat das Potential die Regelgüte unter der Einwirkung von Unsicherheiten und Fehlern zu verbessern. Im Unterschied zur robusten Regelung, wo ein Kompromiss zwischen Regelgüte und Robustheit gesucht wird, werden Streckenunsicherheiten direkt identifiziert und kompensiert. Im Rahmen der Arbeit wird die Theorie von Model Reference Adaptive Control (MRAC) behandelt. Die Vor- und Nachteile werden anhand zweier Flugregelungs-Benchmark-Problemen ausführlich untersucht. Für bestimmte Na...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1173893
Date of submission:
09.10.2013
Oral examination:
31.07.2014
File size:
8169494 bytes
Pages:
286
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20140731-1173893-0-7
Last change:
25.08.2014
 BibTeX