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Original title:
Verbrauchsreduzierung durch Fahrerassistenz unter dem Einfluss von Langzeitnutzung und Situationskomplexität
Translated title:
Fuel-Savings through Driver Assistance Systems under the Impact of Long-Term Usage and Situation Complexity
Author:
Rommerskirchen, Christoph
Year:
2018
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Bengler, Klaus (Prof. Dr.)
Referee:
Bengler, Klaus (Prof. Dr.); Schramm, Dieter (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
MAS Maschinenbau; VER Technik der Verkehrsmittel
TUM classification:
TEC 900d
Abstract:
Damit der Fahrer den Kraftstoffverbrauch im Fahrzeug aktiv senken kann, muss er vor allem in Verzögerungssituationen vorausschauend fahren. Es wurde gezeigt, dass Fahrerassistenzsysteme dies in bestimmten Situationen, unterstützen können. Diese Arbeit zeigt, dass vorausschauende Fahrerassistenzsysteme auch in komplexen Situationen wirken. Mit Hilfe einer für jeden Probanden dreiwöchigen Fahrsimulatorlangzeitstudie kann auch nachgewiesen werden, dass kein aufwendiges Erlernen des Assistenzsystems...     »
Translated abstract:
The driver has to look ahead especially in deceleration situations to be able to actively reduce the fuel consumption of a vehicle. It was shown, that in certain situations, driver assistance systems can support this. This work shows, that driver assistance systems supporting anticipative driving help, actually independently of the complexity of a situation. Additionally, a three weeks long-term study for each participant in a driving simulator proves that not much learning of the system is nece...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1362565
Date of submission:
07.02.2018
Oral examination:
19.12.2018
File size:
3744057 bytes
Pages:
140
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20180219-1362565-1-5
Last change:
04.04.2019
 BibTeX