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Original title:
Modulare vertikaldynamische Regelungskonzepte für ein hybrid aktuiertes Fahrwerk
Translated title:
Modular Vertical Control Concepts for a Hybrid Actuated Suspension
Author:
Spirk, Sebastian B.
Year:
2016
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Lohmann, Boris (Prof. Dr. habil.)
Referee:
Lohmann, Boris (Prof. Dr. habil.); Trächtler, Ansgar (Prof. Dr. habil.)
Language:
de
Subject group:
MSR Meßtechnik, Steuerungs- und Regelungstechnik, Automation
Keywords:
Fahrwerkregelung, Vertikaldynamikregelung, Preview, Hybrides Fahrwerk
Translated keywords:
vehicle suspension control chassis control, vertical control, preview, hybrid suspension
TUM classification:
MSR 600d
Abstract:
In dieser Arbeit werden neue Konzepte zur vertikaldynamischen Regelung eines hybrid aktuierten Fahrwerks in Form einer Kombination von Federfußpunktverstellung und Verstelldämpfersystem vorgestellt. Die Untersuchungen umfassen die nichtlineare Modellbildung, die signalbasierte Zustandsschätzung, Algorithmen zur Stellgrößenverteilung, die Anwendung von Methoden der optimalen Steuerung und eine radlastorientierte Störgrößenaufschaltung unter Verwendung einer Straßenabtastung unter dem Fahrzeug ode...     »
Translated abstract:
This thesis presents new concepts for vertical control of a hybrid actuated suspension system in terms of a combination of a spring mount adjustment and a variable damper. Analysis involve the nonlinear model synthesis, the signal based state estimation, control allocation algorithms, the application of methods of optimal control and a wheel load oriented disturbance feedforward control using road sampling underneath the vehicle or a wheelbase preview concept. The validation of the developed con...     »
ISBN:
978-3-8439-2756-7
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1275866
Date of submission:
03.09.2015
Oral examination:
22.06.2016
Last change:
10.10.2016
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