User: Guest  Login
Original title:
Temperature effects in automotive polymer electrolyte membrane fuel cells 
Translated title:
Temperatureffekte in automobilen Polymer Elektrolytmembran-Brennstoffzellen 
Year:
2021 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Physik 
Advisor:
Bandarenka, Aliaksandr S. (Prof. Dr.) 
Referee:
Bandarenka, Aliaksandr S. (Prof. Dr.); van Veen, Andre C. (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
PHY Physik 
Keywords:
PEMFC, low temperatures, EIS, impedance, degradation 
Translated keywords:
PEMFC, niedrige Temperaturen, EIS, Impedanz, Degradation 
TUM classification:
PHY 000 
Abstract:
This thesis is divided into two main parts: In the first part, a new methodology for temperature control of PEMFC single cells is presented. The second part of the thesis deals, on the one hand, with the possibility of temperature determination using the cell impedance and, on the other hand, with the degradation mechanisms of PEMFC single cells (50 cm² and 285 cm²) at low temperatures. 
Translated abstract:
Diese Arbeit gliedert sich in zwei Hauptteile: Im ersten Teil wird eine neue Methodik zur Temperaturkontrolle von PEMFC-Einzelzellen vorgestellt. Der zweite Teil der Arbeit beschäftigt sich zum einen mit der Möglichkeit der Temperaturbestimmung über die Zellimpedanz und zum anderen mit den Degradationsmechanismen von PEMFC-Einzelzellen (50 cm² und 285 cm²) bei tiefen Temperaturen. 
Oral examination:
15.09.2021 
File size:
9370665 bytes 
Pages:
185 
Last change:
22.09.2021