TUM Campus Straubing für Biotechnologie und Nachhaltigkeit
Institution:
HSWT - Professuren
Advisor:
Menrad, Klaus (Prof. Dr.)
Referee:
Menrad, Klaus (Prof. Dr.); Sauer, Johannes (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
TUM classification:
CIT 680; BIO 110; CIT 960
Abstract:
Die Studie untersucht Einflussfaktoren auf den Kauf biobasierter FMCGs am Beispiel von Klebstoffen. Durch drei Konsumentenbefragungen wurden 8 Faktoren analysiert und Marktsegmentierungen sowie ein Vorhersagemodell entwickelt. Dies ermöglicht Unternehmen die gezielte Ansprache umweltbewusster Verbraucher und vereinfacht Marktforschungs- und Marketingprozesse.
Translated abstract:
The study investigates factors influencing the purchase of bio-based FMCGs using adhesive products as a case study. Through three consumer surveys, 8 factors were analyzed, leading to market segmentations and a prediction model. This enables companies to target environmentally conscious consumers and simplifies market research and marketing processes.