User: Guest  Login
Original title:
Fördernde und hemmende Faktoren für den Kauf von biobasierten schnelllebigen Konsumgütern
Translated title:
Drivers and Barriers for the Purchase of Bio-based Fast Moving Consumer Goods (FMCGs)
Author:
Niedermeier, Andreas
Year:
2024
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM Campus Straubing für Biotechnologie und Nachhaltigkeit
Institution:
HSWT - Professuren
Advisor:
Menrad, Klaus (Prof. Dr.)
Referee:
Menrad, Klaus (Prof. Dr.); Sauer, Johannes (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
TUM classification:
CIT 680; BIO 110; CIT 960
Abstract:
Die Studie untersucht Einflussfaktoren auf den Kauf biobasierter FMCGs am Beispiel von Klebstoffen. Durch drei Konsumentenbefragungen wurden 8 Faktoren analysiert und Marktsegmentierungen sowie ein Vorhersagemodell entwickelt. Dies ermöglicht Unternehmen die gezielte Ansprache umweltbewusster Verbraucher und vereinfacht Marktforschungs- und Marketingprozesse.
Translated abstract:
The study investigates factors influencing the purchase of bio-based FMCGs using adhesive products as a case study. Through three consumer surveys, 8 factors were analyzed, leading to market segmentations and a prediction model. This enables companies to target environmentally conscious consumers and simplifies market research and marketing processes.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1735619
Date of submission:
23.04.2024
Oral examination:
25.10.2024
File size:
9491179 bytes
Pages:
250
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20241025-1735619-1-4
Last change:
19.11.2024
 BibTeX