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Original title:
Modelling and Performance Aspects of Coanda Flap Systems
Translated title:
Gesamtsystemmodellierung und Leistungsaspekte von Coanda-Klappen
Author:
Stadlberger, Korbinian Franz
Year:
2016
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Hornung, Mirko (Prof. Dr.)
Referee:
Hornung, Mirko (Prof. Dr.); Breitsamter, Christian (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
VER Technik der Verkehrsmittel
TUM classification:
VER 500d; VER 600d
Abstract:
A combination of preliminary design methods has been developed to model Coanda flaps as integral part of a flapless flight control system based on active flow control. Interacting submodels of the engine (GasTurb), the ducts (Quasi-1D-CFD) and the Coanda flap (2D RANS, VLM) finally enable a flight dynamic simulation (6DOF) for performance assessment. A comparison with conventional plain flaps in the context of a low aspect ratio flying-wing configuration delivers insight into overall system effe...     »
Translated abstract:
Anhand einer für den Flugzeugvorentwurf entwickelten Modellkette zur gesamtheitlichen Modellierung eines klappenlosen, fluidischen Flugsteuerungssystems wird dessen Verhalten im integrierten Zustand abgebildet. Verknüpfte Einzelmodelle des Triebwerks (GasTurb), des Leitungssystems (Quasi-1D-CFD) und der sog. Coanda-Klappe (2D RANS, VLM) ermöglichen schließlich eine dynamische Flugsimulation. Der Vergleich mit konventionellen Klappen am Anwendungsfall einer niedrig gestreckten Nurflügler-Konfigur...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1307255
Date of submission:
30.06.2016
Oral examination:
30.11.2016
File size:
10422466 bytes
Pages:
170
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20161130-1307255-1-2
Last change:
04.01.2017
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