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Original title:
Aircraft Technology Assessment Using Fleet-Level Metrics
Translated title:
Bewertung von Flugzeug-Technologie unter Verwendung von Metriken auf Flottenebene
Author:
Randt, Niclas Peter
Year:
2016
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Hornung, Mirko (Prof. Dr.)
Referee:
Hornung, Mirko (Prof. Dr.); Stumpf, Eike (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
VER Technik der Verkehrsmittel
Keywords:
Technology assessment, aviation, scenario planning, environmental impact
Translated keywords:
Technologiebewertung, Luftfahrt, Szenariotechnik, Umweltwirkung
TUM classification:
VER 500d; VER 600d
Abstract:
Commercial aviation is expected to grow by 3 to 5% annually within the upcoming two decades. Its adverse impact on the environment will thus aggravate, if no countermeasures are taken. This thesis evaluates the fuel saving and emissions reduction potential of today’s most recent aircraft types and technologies by developing a methodology that quantifies their effects in view of the dynamically evolving global air transport fleet. It is found that the considered aircraft types may lead to a globa...     »
Translated abstract:
Der kommerzielle Luftverkehr wird in den kommenden 20 Jahren zwischen 3 und 5% jährlich wachsen. Seine Auswirkung auf die Umwelt wird also steigen, falls keine Gegenmaßnahmen getroffen werden. Diese Arbeit bewertet das Potential zur Kraftstoffeinsparung und Emissionsreduktion der jüngsten Flugzeugtypen und –technologien, indem sie eine Methode erarbeitet, welche deren Effekte vor dem Hintergrund einer sich dynamisch entwickelnden Weltflotte quantifiziert. Die betrachteten Flugzeuge können bis 20...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1277838
Date of submission:
05.10.2015
Oral examination:
01.06.2016
File size:
6919102 bytes
Pages:
258
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20160902-1277838-1-3
Last change:
17.11.2016
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