Bruegge, Bernd (Prof., Ph.D.).; Börstler, Jürgen (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik
TUM classification:
DAT 310d
Abstract:
The dissertation introduces an empirical process model for continuous software engineering and for education. Rugby is based on a metamodel that treats changes as unexpected events in process workflows. It has been applied in 3 case studies in university and industry projects and in a lecture on software engineering. An empirical evaluation has demonstrated that continuous delivery, inclusion of user feedback and continuous reviews improve the quality of development and teaching processes.
Translated abstract:
Die Dissertation stellt ein empirisches Prozessmodell zur kontinuierlichen Softwareentwicklung und für die Lehre vor. Rugby basiert auf einem Metamodell, das Änderungen als unerwartete Ereignisse in Prozessabläufen betrachtet. Es wurde in 3 Fallstudien in Universitäts- und Industrieprojekten und in einer Vorlesung eingesetzt und empirisch evaluiert: kontinuierliche Lieferung, Einbeziehung von Nutzer Feedback und kontinuierliche Reviews verbessern die Qualität von Entwicklungs- und Lehrprozessen.