Benutzer: Gast  Login
Titel:

Helicopter Configurations And Drive Train Concepts For Optimal Variable Rotor-Speed Utilization

Dokumenttyp:
Konferenzbeitrag
Art des Konferenzbeitrags:
Vortrag / Präsentation
Autor(en):
Willem Garre, Hanns Amri, Tobias Pflumm, Pierre Paschinger, Marco Mileti, Manfred Hajek, Michael Weigand
Abstract:
Recent studies [1]–[4] have shown that a variation of helicopter main rotor speed allows a significant reduction of the required power. Therefore an appropriate drive train technology is necessary to enable variable rotor speed. However, such a technology entails drawbacks such as increased weight and reduced efficiency [5]. This study provides arguments and results to enable a decision process towards a promising helicopter configuration incorporating a variable rotor speed and related appl...     »
Stichworte:
Vari-Speed
Dewey-Dezimalklassifikation:
620 Ingenieurwissenschaften
Kongress- / Buchtitel:
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress
Ausrichter der Konferenz:
DGLR
Datum der Konferenz:
13.-15.09.2016
Publikationsdatum:
14.09.2016
Jahr:
2016
Quartal:
3. Quartal
Jahr / Monat:
2016-09
Monat:
Sep
Seiten:
13
Sprache:
en
Semester:
SS 16
TUM Einrichtung:
Lehrstuhl für Hubschraubertechnologie
Format:
Text
Eingabe:
18.09.2016
Letzte Änderung:
18.09.2016
 BibTeX