Benutzer: Gast  Login
Titel:

Enhanced Efficiency and Flight Envelope by Variable Main Rotor Speed For Different Helicopter Configurations

Dokumenttyp:
Konferenzbeitrag
Art des Konferenzbeitrags:
Vortrag / Präsentation
Autor(en):
Willem Garre, Tobias Pflumm, Manfred Hajek
Abstract:
Today, most rotorcraft are operated at constant rotor speeds. Recent studies show that a variable rotor speed increases the efficiency and extends the flight envelope of rotorcraft [1]–[3]. With a variable rotor speed, rotorcraft can be developed and optimized for a whole operational design range rather than a specific design point. Funded by the German Aviation Research Program (LuFo V-2) and the Austrian Research Program TAKE OFF, the project VARI-SPEED intends to give answers about the a...     »
Stichworte:
Vari-Speed
Dewey-Dezimalklassifikation:
620 Ingenieurwissenschaften
Kongress- / Buchtitel:
European Rotorcraft Forum
Ausrichter der Konferenz:
3AF
Datum der Konferenz:
07.09.2016
Publikationsdatum:
07.09.2016
Jahr:
2016
Quartal:
3. Quartal
Jahr / Monat:
2016-09
Monat:
Sep
Seiten:
13
Sprache:
en
Semester:
SS 16
TUM Einrichtung:
Lehrstuhl für Hubschraubertechnologie
Eingabe:
18.09.2016
Letzte Änderung:
18.09.2016
 BibTeX