User: Guest  Login
Original title:
Solution Spaces for Vehicle Crash Design
Translated title:
Lösungsräume für die Crashentwicklung von Fahrzeugen
Author:
Fender, Johannes
Year:
2013
Document type:
Dissertation
Institution:
Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt
University:
Technical University of Munich
Place of Publication:
Shaker Verlag
Advisor:
Prof. Fabian Duddeck
Referee:
Prof. Thomas Bäck, Prof. Horst Baier, Prof. Fabian Duddeck
Language:
en
Subject group:
TEC Technik, Ingenieurwissenschaften (allgemein)
Keywords:
Crashworthiness, Early Phase Design, Solution Spaces, Low-fidelity Models
Abstract:
Modern vehicle crash design is confronted with ever increasing requirements, often applying to a large number of vehicles sharing many common components in varying permutations. Thus, every component of the vehicle structure must be designed, such that it works in combination with the other components to fulfill the respective vehicle's design goals. In order to solve this problem, it is necessary to derive decoupled design goals for each component, such that fulfillment of these component goa...     »
Translated abstract:
Die moderne Automobilentwicklung sieht sich immer schärferen Vorgaben bezüglich der passiven Sicherheit über diverse Crash-Lastfälle gegenüber. Gleichzeitig nimmt die Zahl der Fahrzeuge mit gemeinsamen Komponenten, im Sinne eines Baukastenansatzes, zu. Daher muss jede Komponente der Fahrzeugstruktur so ausgelegt werden, dass das Auslegungsziel für das Gesamtfahrzeug in jeder Kombination mit den anderen Komponenten erreicht wird. Um dieses Problem zu lösen, ist es erforderlich, Methoden zu entwic...     »
Series:
Schriftenreihe des Fachgebiets für Computational Mechanics
Series volume:
4
ISBN:
978-3-8440-2550-7
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1435135
Oral examination:
19.12.2013
Last change:
11.03.2018
 BibTeX