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Original title:
Adaptive Trajektorienfolgeregelung für Quadrokopter basierend auf der L1-adaptiven Regelungstheorie
Translated title:
Adaptive Trajectory Tracking Control for Quadrotors based on the L1 Adaptive Control Theory
Author:
De Monte, Paul Sebastian
Year:
2014
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Lohmann, Boris (Prof. Dr. habil.)
Referee:
Lohmann, Boris (Prof. Dr. habil.); Holzapfel, Florian (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
MSR Meßtechnik, Steuerungs- und Regelungstechnik, Automation
Keywords:
Quadrokopter, Trajektorienfolgeregelung, Adaptive Regelung
Translated keywords:
quadrotor, trajectory tracking control, adaptive control
Abstract:
Diese Arbeit stellt eine adaptive Backsteppingregelung zur Trajektorienfolge für die Position und das Heading eines Quadrokopters vor. Der Regelalgorithmus ist dafür entwickelt, schnelle Flugmanöver zu realisieren und alle Modellunsicherheiten sowie eine Vielzahl an Störungen zu kompensieren. Dazu greift der Entwurf einen Ansatz der L1-adaptiven Regelung für nichtlineare und zeitvariante Referenzsysteme auf, passt ihn an das Backsteppingschema an und modifiziert ihn, so dass die nominale Regelun...     »
Translated abstract:
This thesis presents an adaptive backstepping controller for the position and heading trajectory tracking of a quadrotor. The controller is designed to enable tracking of fast trajectories and to compensate for all model uncertainties as well as for a wide range of disturbances. The design adopts and modifies the L1 adaptive control approach for nonlinear and time-varying reference systems to fit into the backstepping design and to decouple the nominal controller from the adaptation. Two differe...     »
ISBN:
978-3-8439-1948-7
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1221333
Date of submission:
12.06.2014
Oral examination:
02.12.2014
File size:
12757064 bytes
Pages:
169
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20141202-1221333-0-0
Last change:
20.03.2015
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