The Impact of Gamification on Corporate Extended Reality Training
Der Einfluss von Gamification auf das Extended Reality Training in Unternehmen
Palmas, Fabrizio
TUM School of Computation, Information and Technology
Klinker, Gudrun J. (Prof., Ph.D.)
Klinker, Gudrun J. (Prof., Ph.D.); Niermann, Peter (Prof. Dr.)
NAT Naturwissenschaften (allgemein)
Gamification, Extended-Reality, Corporate Training, Virtuelle Realität
Extended Reality, Corporate Training, Gamification, Virtual Reality
DAT 758
The digital transformation of the modern workplace requires the continuous acquisition of skills and deepening of knowledge, posing a challenge for companies to effectively provide up-to-date training. This dissertation presents a comprehensive analysis of extended reality and evaluates the effectiveness of gamification in corporate extended reality training. The results indicate that gamification can have a positive impact on corporate extended reality training.
Die digitale Revolution verändert die Arbeitswelt. Um auf globaler Ebene wettbewerbsfähig zu bleiben, stehen Unternehmen vor der Herausforderung ihr Weiterbildungsangebot an einen kontinuierlichen Kompetenzerwerb und an eine Vertiefung des Wissens anzupassen. Diese Dissertation analysiert umfassend Extended-Reality-Trainingsansätze und evaluiert die Effektivität von Gamification und Extended-Reality in der betrieblichen Weiterbildung. Die Ergebnisse zeigen den positiven Einfluss von Gamification...     »
24.02.2023
24.05.2023