User: Guest  Login
Faculty/School:
Fakultät für Physik
Advisor:
Stutzmann, Martin (Prof. Dr.)
Referee:
Stutzmann, Martin (Prof. Dr.); Müller-Buschbaum, Peter (Prof. Dr.)
Language:
Subject group:
PHY Physik
TUM classification:
PHY 685d
Within this work, the development of hybrid passivation layers containing conducting nanoparticles dispersed in a polymer matrix is investigated. As a major aspect, the electronic and dielectric properties of these layers are studied. Further, it is investigated how an intelligent choice of the filler material and the adaptation of the processing technique applied influence these properties.
Translated abstract:
In dieser Arbeit werden die Eigenschaften hybrider Passivierungsschichten untersucht, die aus Polymeren mit darin eingebetteten, leitenden Nanopartikeln bestehen. Das Hauptaugenmerk liegt dabei auf der Untersuchung der elektronischen und dielektrischen Eigenschaften dieser Schichten. Des weiteren wird untersucht, wie eine wohl überlegte Auswahl der Nanopartikel oder Veränderungen des Herstellungsprozesses diese Eigenschaften beeinflussen.
Series:
Selected Topics of Semiconductor Physics and Technology = Ausgewählte Probleme der Halbleiterphysik und Technologie
Series volume:
ISBN: