Memory Efficient Signature Matching in Deep Packet Inspection Applications at Line Rates
Speichereffiziente Signaturerkennung in Deep Packet Inspection Anwendungen mit hohen Datenraten
Subramanian, Shiva Shankar
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Herkersdorf, Andreas (Prof. Dr.)
Herkersdorf, Andreas (Prof. Dr.); Schlichtmann, Ulf (Prof. Dr.)
DAT Datenverarbeitung, Informatik
Deterministic finite automata, regular expressions, transition compression, signature matching, hardware acceleration
DAT 200d
Although the Deterministic Finite Automata (DFA) is the preferred form to represent the signatures for high-speed Deep Packet Inspection, yet it is highly storage inefficient. This thesis presents a multi-layered indexing approach to compress the redundant state transitions in the DFA. The proposed methods achieve compression rates of over 98-99%, a ~4-5% improvement over the state-of-the-art and a hardware accelerator is proposed and implemented to perform signature matching at 10.6 Gbps.
Deterministic Finite Automata (DFA) ist die bevorzugte aber sehr speicherintensive Methode zur Darstellung von Signaturen zur Deep Packet Inspection. Diese Arbeit beschreibt einen mehrstufigen Indexierungsansatz zur Komprimierung redundanter Zustandswechsel im DFA. Die vorgeschlagenen Methoden erreichen mit Kompressionsraten von 98-99% eine Verbesserung von etwa 4-5% gegenüber bisherigen Verfahren und wurden als Hardwarebeschleuniger zur Signaturerkennung bei 10.6Gbps entworfen und implementiert...     »
19.12.2018
27.09.2019