Original title:
Spin-dependent charge transfer processes in organic semiconductors
Translated title:
Spinabhängige Ladungsträgertransportprozesse in organischen Halbleitern
Author:
Kupijai, Alexander Jürgen
Faculty/School:
Fakultät für Physik
Advisor:
Brandt, Martin S. (Prof. Dr.)
Referee:
Brandt, Martin S. (Prof. Dr.); Dyakonov, Vladimir (Prof.Dr.)
Subject group:
PHY Physik
TUM classification:
PHY 685d
Elementary processes in the generation and transport of charge carriers in organic semiconductors are studied with advanced spin resonance techniques. Time-resolved measurements of the electron spin magnetization provide information on the structure of photogenerated excitons. Corresponding studies of the time-resolved spin-dependent transport with pulsed electrically detected magnetic resonance allow a microscopic understanding of the polaron recombination in polymer/fullerene bulk heterostruct...     »
Elementare Schritte der Ladungsträgererzeugung und des Ladungsträgertransports in organischen Halbleitern werden mit Hilfe modernster Methoden der magnetischen Resonanz untersucht. Dabei beleuchten Messungen der zeitaufgelösten Magnetisierung die Struktur photogenerierter Exzitonen in diesen Materialien. Entsprechende Messungen des zeitaufgelösten spinabhängigen Transports erlauben ein besseres Verständnis der Rekombination von Polaronen in Polymer/Fulleren-Heterostrukturen, auch im Hinblick auf...     »
Series:
Selected Topics of Semiconductor Physics and Technology = Ausgewählte Probleme der Halbleiterphysik und Technologie
Series volume:
ISBN: