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Original title:
Rechnergestützte Parameteroptimierung von Fahrdynamikreglern
Translated title:
Computer-based Parameter Optimization of Vehicle Control Systems
Author:
Gehring, Jürgen
Year:
2007
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Prof. Dr.-Ing. Bernd Heißing
Language:
de
Subject group:
MAS Maschinenbau
Keywords:
Fahrdynamikregler, Optimierungsverfahren, HiL-Simulation
Translated keywords:
vehicle control systems, optimization algorithms, HiL-simulation
TUM classification:
VER 027d ; VER 096d ; MSR 635d
Abstract:
Fahrdynamikregler und elektronisch geregelte Bremssysteme werden seit einigen Jahrzehnten entwickelt und serienmäßig in Kraftfahrzeugen eingesetzt. Aber auch wenn aktuelle Fahrdynamikregler technologisch nahezu ausgereift sind, so erfordert die Applikation der Reglerparameter immer noch eine Vielzahl von Fahrversuchen. In dieser Arbeit wird ein Verfahren vorgestellt, mit dem Parametereinstellungen für Fahrdynamikregler durch die Anwendung von Simulationsverfahren und modellgestützte Optimierungs...     »
Translated abstract:
For some decades vehicle control systems and electronic brake systems are developed and used serially in automobiles. But even if actual vehicle controllers have nearly matured technological, the setting of the controller parameters still requires a huge number of driving tests. In this work a procedure is introduced with which parameter settings can be determined for vehicle controllers by the application of simulation methods and computer-based optimization algorithms. Anew at the fact it is t...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=612850
Controlled terms:
Kraftfahrzeug ; Fahrdynamik ; Regelungssystem ; Fahrerassistenzsystem ; Parameteridentifikation ; Globale Optimierung
Last change:
11.02.2014
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