User: Guest  Login
Original title:
Personalization and context-sensitive user interaction of in-vehicle infotainment systems
Translated title:
Personalisierung und kontextsensitive Nutzerinteraktion von Infotainmentsystemen im Fahrzeug
Author:
Walter, Nadine
Year:
2019
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Bengler, Klaus (Prof. Dr.)
Referee:
Bengler, Klaus (Prof. Dr.); Schmidt, Albrecht (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
TEC Technik, Ingenieurwissenschaften (allgemein); VER Technik der Verkehrsmittel
Keywords:
adaptive system, infotainment system, driving simulator, user-centered design process, DRT
Translated keywords:
adaptives System, Infotainmentsystem, Fahrsimulator, nutzerzentrierter Entwicklungsprozess, DRT
TUM classification:
TEC 900d
Abstract:
The adaptive recommendation service, integrated in an in-vehicle infotainment system, observes the usage behavior of the driver, analyses it based on the context and provides recommendations when needed with the aim to reduce driver distraction. The focus of this work is on the development of a software architecture, an interaction concept, and the evaluation of a high-fidelity prototype in an early stage of development conducted in a driving simulator environment.
Translated abstract:
Der adaptive Empfehlungsdienst, der Teil eines Infotainmentsystems im Fahrzeug ist, beobachtet das Nutzungsverhalten des Fahrers, analysiert dieses unter Berücksichtigung des Kontextes und unterbreitet passende Empfehlungen mit dem Ziel die Fahrerablenkung zu reduzieren. Der Fokus dieser Arbeit liegt auf der Entwicklung einer Softwarearchitektur, eines Interaktionskonzeptes und der Evaluierung eines Prototyps innerhalb einer Fahrsimulatorumgebung in einer frühen Entwicklungsphase.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1445067
Date of submission:
28.06.2018
Oral examination:
25.04.2019
File size:
41195829 bytes
Pages:
244
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20190425-1445067-1-2
Last change:
11.09.2019
 BibTeX