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Original title:
Numerical Simulation, Design and Optimization a Radial-Inflow Turbine for Energy Recovery Usage of Automobiles
Translated title:
Numerische Simlation, Auslegung und Optimierung einer Radialturbine zur Energierückgewinnung in Fahrzeugen
Author:
Al-Janaby, Usama Merry Salih
Year:
2015
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Schilling, Rudolf (Prof. Dr. Dr. habil. Dr. h.c.)
Referee:
Schilling, Rudolf (Prof. Dr. Dr. habil. Dr. h.c.); Sattelmayer, Thomas (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
MAS Maschinenbau; VER Technik der Verkehrsmittel
TUM classification:
MAS 000d
Abstract:
A radial-inflow turbine for recovering the wasted energy in the automobile has been numerically simulated, designed and then the optimization procedures have been performed. Using the Design of Experiments technique a list of design points was proposed , then applying the Multi-Objective Genetic Algorithm to get the optimum candidates. The results show a significant enough amount energy can be recovered, which means improving the economic and the environmental impact of the automobiles.
Translated abstract:
Es wird die numerische Simulation, Auslegung und der Optimierungsprozess einer Radialturbine zur Energierückgewinnung in Fahrzeugen untersucht. Unter Verwendung der statistischen Versuchsplanung wird eine Liste von Betriebspunkten generiert, deren optimale Kandidaten mit Hilfe des Multi-Objective Genetic Algorithmus bestimmt werden. Die Ergebnisse zeigen einen signifikanten Energierückgewinn, der den ökonomischen und ökologischen Einfluss verbessert.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1271871
Date of submission:
07.07.2015
Oral examination:
17.11.2015
File size:
4544338 bytes
Pages:
175
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20151117-1271871-1-1
Last change:
09.12.2015
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