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Original title:
Contingency Factors of Marketing-Mix Standardization in Central and Eastern Europe
Original subtitle:
Exploring the Influence of Product Cultural Specificity and Further Environmental, Product Related and Organizational Contingency Factors in a Sample of German Consumer Goods Companies
Translated title:
Einflussfaktoren der Marketing-Mix Standardisierung in Mittel- und Osteuropa
Translated subtitle:
Eine explorative Analyse des Einflusses von Produktkulturspezifität sowie weiterer umwelt- produkt- und unternehmensbezogenen Faktoren am Beispiel von deutschen Konsumgüterunternehmen
Author:
Codita, Roxana
Year:
2010
Document type:
Dissertation
Institution:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Univ.-Prof. Dr. Frank-Martin Belz
Referee:
Univ.-Prof. Dr. Florian von Wangenheim
Language:
en
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
marketing-mix standardization, contingency factors, Central and Eastern Europe, consumer goods companies
Translated keywords:
Marketing-Mix Standardisierung, Einflussfaktoren, Mittel- und Osteuropa, Konsumgüterunternehmen
Abstract:
This work is a quantitative research study exploring the marketing-mix standardization issue in a sample of German consumer goods companies, active in the Central and Eastern European countries, members of the European Union. Findings reveal a high degree of marketing-mix standardization. The relevance and influence of contingency factors varies across the individual marketing-mix elements, with marketing infrastructure and consumer characteristics being the main determinants of promotion and di...    »
Translated abstract:
Die vorliegende Arbeit ist eine quantitative Studie zur Marketing-Mix Standardisierung von in Mittel- und Osteuropa tätigen, deutschen Konsumgüterunternehmen. Die Ergebnisse zeigen, dass das Marketing-Mix in Mittel- und Osteuropa in hohem Maße standardisiert wird. Dabei werden die einzelnen Elemente jeweils von unterschiedlichen Faktoren beeinflusst. So werden die Kommunikation und Distribution von Produkten insbesondere von Aspekten der Marketinginfrastruktur beeinflusst, während Produkt und Pr...    »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=829270
Last change:
04.12.2009
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