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Original title:
Regelung und Steuerung eines stufenlos verstellbaren Getriebes für einen PKW-Hybridantrieb
Translated title:
Steering and control of a continuously variable transmission in a hybrid driveline for passenger cars
Author:
Müller, Claus
Year:
2009
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Advisor:
Schröder, Dierk (Prof. Dr. Dr. h.c.)
Referee:
Schröder, Dierk (Prof. Dr. Dr. h.c.); Höhn, Bernd-Robert (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
ELT Elektrotechnik
Keywords:
Hybridantrieb, CVT, Stufenlos verstellbares Getriebe, Neuronales Netz, Regelung
Translated keywords:
Hybrid driveline, CVT, Continuously variable transmission, neural network, control
Abstract:
Der vorliegende Beitrag widmet sich einer speziellen regelungstechnischen Problemstellung, die bei parallelhybriden Antriebssträngen mit stufenlos verstellbaren Getrieben (CVT) anzutreffen ist. Hierbei ist die Entkopplung von Antriebsmoment und Motordrehzahl während transienter Betriebsfälle sicherzustellen. Dafür ist eine möglichst exakte Kenntnis der Verstellrate des Getriebes notwendig, ohne dabei auf eine Messung zurückzugreifen. Die betrachtete Ausprägung des stufenlos verstellbaren Getrieb...     »
Translated abstract:
This thesis describes a control issue typical for parallel hybrid drivelines based on continuously variable transmissions (CVT). Design target is a decoupling of the engine velocity of the driveshaft torque during ratio shifts of the CVT. Therefore a precise knowledge of the current rate of ratio change of the CVT is required without relying on a measurement device. This thesis refers to pulling-chain-type CVT's with a constant-flow hydraulic system for actuation. They typically show a significa...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=685496
Date of submission:
25.09.2008
Oral examination:
20.03.2009
Pages:
170
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20090320-685496-1-0
Last change:
19.05.2009
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