User: Guest  Login
Original title:
Spatial Learning with Mixed Reality-based Navigation
Translated title:
Räumliches Lernen mit Mixed Reality-basierter Navigation
Author:
Liu, Bing
Year:
2022
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Engineering and Design
Advisor:
Meng, Liqiu (Prof. Dr.)
Referee:
Meng, Liqiu (Prof. Dr.); Ding, Linfang (Assoc. Prof. Dr.); Dickmann, Frank (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen; GEO Geowissenschaften
Keywords:
spatial learning, mixed reality, navigation
Translated keywords:
räumliches Lernen, Mixed Reality, Navigation
TUM classification:
BAU 950
Abstract:
The emerging mixed reality (MR) is promising for navigation, especially indoor navigation. However, the detrimental effect of navigation apps on spatial learning is criticized. This thesis explores and confirms the possibility to balance navigation efficiency and spatial learning during MR-based navigation from users’ perception, the interface design, and the environment’s influence perspectives.
Translated abstract:
Die aufkommende Mixed Reality (MR) ist vielversprechend für die Navigation, insbesondere für die Navigation in Innenräumen. Allerdings wird der nachteilige Effekt von Navigationsanwendungen auf das räumliche Lernen kritisiert. Diese Arbeit untersucht und bestätigt die Möglichkeit, die Navigationseffizienz und das räumliche Lernen während der MR-basierten Navigation aus der Perspektive der Benutzerwahrnehmung, des Schnittstellendesigns und des Umgebungseinflusses auszugleichen.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1662213
Date of submission:
24.06.2022
Oral examination:
10.10.2022
File size:
14139271 bytes
Pages:
177
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20221010-1662213-1-2
Last change:
22.11.2022
 BibTeX