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Original title:
Entwicklung eines Bewertungsverfahrens zum Vergleich von Lenkungen in Kundenhand hinsichtlich Kraftstoffverbrauch
Translated title:
Development of an assessment procedure for the comparison of steering systems in customer’s hands regarding fuel consumption
Author:
Wenzel, Elisabeth
Year:
2008
Document type:
Dissertation
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Heißing, Bernd (Prof. Dr.)
Referee:
Heißing, Bernd (Prof. Dr.); Renius, Karl-Theodor (Prof. Dr. Dr. h.c.)
Language:
de
Subject group:
MAS Maschinenbau
Keywords:
Methodenentwicklung, Lenkung, Hardware-in-the-Loop Simulation, Fahrzyklus, Kraftstoffverbrauch, Fahrzeugmodell, Prüfstand, Querdynamik, Fahrverhalten
Translated keywords:
method development, steering system, hardware-in-the-loop simulation, driving cycle, fuel consumption, vehicle model, test rig, lateral dynamics, driving behaviour
Abstract:
Das neu entwickelte Bewertungsverfahren berücksichtigt die multi-disziplinären Einflüsse auf den Kraftstoffverbrauch des Fahrzeugs und ermöglicht so eine objektive Quantifizierung des Einflusses verschiedener Lenksysteme auf den Kraftstoffverbrauch unter kundenrelevanten Fahrbedingungen. Die energetische Analyse und der Vergleich der Lenksysteme basieren auf Fahrzyklen, die verschiedene kundenrelevante Fahrmanöver umfassen. Die Voraussetzung stellen identische Rahmenbedingungen dar, z. B. Fahrer...    »
Translated abstract:
The newly developed assessment procedure considers the multidisciplinary effects on vehicle fuel consumption and thus allows an objective quantification of the impact of different steering systems on fuel consumption in customer-relevant driving conditions. The energy-related analysis and comparison of steering systems is based on driving cycles which comprise different customer-relevant driving manoeuvres. The prerequisites are identical general conditions, e. g. driver input, vehicle parameter...    »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=654913
Last change:
17.01.2012
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