Grebitus, C; Jensen, H.H.; Sebranek, J.G.; Roosen, J.; Anders, S.Consumer preferences for ground beef packaged under a modified atmosphereInternational Association of Agricultural Economists ConferenceBeijing, China2009
Kohler, S.; Richter, A.; Lampert, T.; Mensink, G.B.M.Alkoholkonsum bei Jugendlichen in Deutschland - Ergebnisse aus EsKiMoBundesgesundheitsblatt - Gesundheitsforschung - Gesundheitsschutz2009527745-752
Mensink, G.B.M.; Richter, A.; Stahl, A.; Vohmann, C.; Heseker, H.Bestandsaufnahme: Nährstoffversorgung und Lebensmittelverzehr von Kindern und Jugendlichen in Deutschland40-64Kinderernährung aktuellKersting, M.Umschau Zeitschriftenverlag2009
Stahl, A.; Vohmann, C.; Richter, A.; Heseker, H.; Mensink, G.B.M.Changes in food and nutrient intake of the 6 to 17 year old Germans between the 1890s and 2006Public Health Nutrition200912101912-1923
Roosen, J.; Blanchemanche, S.; Marette, S.Verbraucher und die Vermarktung gesundheitsfördender Lebensmittel: Von individuellen Nutzen und Risiken zur Regulierung11-18Risiken in der Agrar- und Ernährungswirtschaft und ihre Bewältigung. Schriften der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaues e.V. Bd.43Berg, E.; Hartmann, M.; Heckelei, T.; Holm-Müller, K.; Schiefer, G.Landwirtschaftsverlag2009
Bialkowski, A.; Roosen, J.; Möslein, R.; Scharf, R.Application of the Kano Model to Sensory Science - a New Approach to Develop the "Ideal" Fruit Smoothie8th Pangborn Sensory Science SymposiumFlorence, Italy2009
Roosen, J.; Bieberstein, A.; Blanchemanche, S.; Marette, S. Vandermoere, F.Consumer Willingness to Pay for Nanotechnology Applications in the Context of Food: Experimental Evidence from France and GermanyFSN Track Session at the 2009 Meeting of the Agricultural and Applied Economics AssociationMilwaukee, USA2009
Olearius, G.; Roosen, J.Characteristics of loyal customers for trade chains in the German food Retailing113th EAAE Seminar "A resilient food industry and food chain in a challenging world"Chania, Greece2009
Roosen, J. Konsumenten zwischen Globalisierung und IndividualisierungSymposium "20 Jahre Transformation - Gibt es jetzt den globalen Konsumenten?" im Rahmen der Internationalen Grünen WocheBerlin, Germany2009
Roosen, J. Trends in Consumer Science - aktuelle Ergebnisse der VerbraucherforschungVDOE-Jahrestagung zum Thema "Zukunft der Ernährungswissenschaft"Weihenstephan, Germany2009