User: Guest  Login
Original title:
Modelling and simulation of low-temperature district heating systems for the development of an exergy-based assessment method
Translated title:
Modellierung und Simulation von Niedertemperatur-Fernwärmesystemen zur Entwicklung einer exergie-basierten Bewertungsmethode
Author:
Kallert, Anna
Year:
2018
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Advisor:
Wagner, Ulrich (Prof. Dr.)
Referee:
Wagner, Ulrich (Prof. Dr.); Björk, Folke (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
ERG Energietechnik, Energiewirtschaft
Keywords:
low temperature district supply, simulation and optimization, renewable energy sources, exergy assessment, multi-criteria analysis
Translated keywords:
Niedertemperatur Fernwärme, Simulation und Optimierung, erneuerbare Energiequellen, Exergiebewertung, Multikriterienanalyse
TUM classification:
ERG 020d
Abstract:
Low temperature district heating (LTDH) offers possibilities for efficient heat supply based on renewable energies. The exergetic assessment is a suitable method for the analysis of LTDH. Hence an exergy-based assessment method was developed in which energy as well as economic and sustainability aspects are combined. As part of a technology comparison, the method is applied to case studies to verify the applicability of the assessment approach. The approach highlights innovative supply solutions...     »
Translated abstract:
Niedertemperatur Fernwärme (NTFW) bietet Optionen für die effiziente und regenative Wärmeversorgung. Die exergetische Bewertung ist eine geeignete Methode für die Analyse von NTFW. Daher wurde eine exergie-basierte Bewertungsmethode entwickelt, in der energiewirtschaftliche Aspekte kombiniert werden. Zur Verifizierung des Bewertungsansatzes wird die Methode in einem Technologievergleich auf Fallstudien angewendet. Die Methode zeigt innovative Versorgungslösungen auf, indem Vor- und Nachteile ver...     »
ISBN:
978-3-8396-1435-8
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1435040
Date of submission:
19.04.2018
Oral examination:
29.10.2018
Last change:
23.05.2019
 BibTeX