User: Guest  Login
Original title:
Total System Performance of GBAS-based Automatic Landings
Translated title:
Leistungsfähigkeit des Gesamtsystems GBAS-basierter Automatischer Landungen
Author:
Felux, Michael
Year:
2018
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Holzapfel, Florian (Prof. Dr.)
Referee:
Holzapfel, Florian (Prof. Dr.); Lee, Jiyun (Prof., Ph.D.)
Language:
en
Subject group:
MAS Maschinenbau
Keywords:
GBAS, Autoland, GNSS, Navigation, NSE, FTE, TSE
Translated keywords:
GBAS, automatische Landung, GNSS, Navigation, NSE, FTE, TSE
TUM classification:
VER 500d
Abstract:
This work studies automatic landings of aircraft guided by the Ground Based Augmentation System (GBAS). After a comparison with conventional guidance systems in flight trials, a discussion of the required safety of the total system and its subsystems follows. By a more adequate modelling of the autopilot performance and the use of available information about the navigation performance in real-time, improved monitoring in the GBAS ground and airborne subsystems are suggested in order to improve a...     »
Translated abstract:
Diese Arbeit untersucht automatische Landungen von Flugzeugen, geführt durch ein Ground Based Augmentation System (GBAS). Nach einem Vergleich mit konventioneller Navigation im Flugversuch erfolgt eine Diskussion der Anforderungen an die System-Sicherheit und der einzelnen Komponenten. Durch eine adäquatere Modellierung der Autopilotencharakteristik, sowie der Verwendung von Echtzeitinformationen über die aktuelle Positionslösung werden Verbesserungen für das Monitoring im GBAS Boden- und Bordse...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1396325
Date of submission:
21.02.2018
Oral examination:
16.08.2018
File size:
3790095 bytes
Pages:
155
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20180816-1396325-1-1
Last change:
11.09.2018
 BibTeX