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Original title:
Verbrauchereinschätzungen zu Biokunststoffen: eine Analyse vor dem Hintergrund des heuristic-systematic model
Translated title:
Consumer perceptions of bio-based plastics: an analysis in the light of the heuristic-systematic model
Author:
Rumm, Stefanie
Year:
2016
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Menrad, Klaus (Prof. Dr.)
Referee:
Menrad, Klaus (Prof. Dr.); Menapace, Luisa (Prof., Ph.D.)
Language:
de
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Abstract:
Konsumentenaspekte bei Biokunststoffen wurden bisher noch wenig in der wissenschaftlichen Forschung behandelt. Anhand einer Online-Umfrage wurden Verbrauchereinschätzungen zu Biokunststoffen in Deutschland vor dem Hintergrund des heuristic-systematic model zur Informationsverarbeitung untersucht. Dabei wurde insbesondere den Fragen nachgegangen, welche Eigenschaften von Biokunststoffprodukten bei der Kaufentscheidung für die Verbraucher wichtig sind, welche Faktoren die Kaufabsicht beeinflussen...     »
Translated abstract:
Consumer aspects of plastics are currently rarely examined in scientific research. Based on an online survey, consumer perceptions of bioplastics in Germany were investigated by means of the heuristic-systematic model for information processing. In particular it was analyzed, what attributes of bioplastic products are important in the purchase decision for consumers, which factors influence consumers’ purchase intention of bioplastic products and how can buyers of bioplastic products be distingu...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1306582
Date of submission:
14.06.2016
Oral examination:
15.12.2016
File size:
4003187 bytes
Pages:
160
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20161215-1306582-1-8
Last change:
09.02.2017
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