User: Guest  Login
Original title:
Advanced Methods for Propulsion System Integration in Aircraft Conceptual Design
Translated title:
Fortschrittliche Methoden zur Antriebssystemintegration im Flugzeugkonzeptentwurf
Author:
Seitz, Arne
Year:
2012
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Schmitt, Dieter (Prof. Dr. Dr. h.c.)
Referee:
Schmitt, Dieter (Prof. Dr. Dr. h.c.); Hornung, Mirko (Prof. Dr.); Rick, Hans (Prof. Dr. habil.)
Language:
en
Subject group:
MAS Maschinenbau
Keywords:
engine conceptual design, aircraft conceptual design, propulsion integration
Abstract:
Significant potentials for the further fuel burn reduction of future transport aircraft are expected from the application of novel propulsion system concepts. Central challenges in utilising these potentials are associated with the engine-airframe integration. In the present thesis, a new methodological approach to a concurrent conceptual design optimisation of advanced propulsion system concepts, the airframe and important mission requirements is presented. The implications of propulsion system...     »
Translated abstract:
Wesentliche Potentiale zur Reduktion des Kraftstoffverbrauchs zukünftiger Transportflugzeuge sind durch Einsatz neuer Antriebssystemkonzepte zu warten. Zentrale Herausforderungen zur Erschließung dieser Potentiale sind mit der Integration des Antriebs im Flugzeug verbunden. In der vorliegenden Arbeit wird ein neuer methodischer Ansatz zur gemeinsamen Auslegungsoptimierung fortschrittlicher Flugantriebkonzepte, der Flugzeugzelle sowie wichtiger Missionsanforderungen präsentiert. Die Einflüsse von...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1079430
Date of submission:
15.06.2011
Oral examination:
26.01.2012
File size:
5064740 bytes
Pages:
205
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20120126-1079430-1-0
Last change:
07.03.2012
 BibTeX