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Document type:
Masterarbeit 
Author(s):
Max Firmbach 
Title:
Aeroelastic simulation of slender wings for electric aircraft 
Subtitle:
A partitioned approach with DUNE and preCICE 
Translated title:
Aeroelastische Simulation schlanker Flügel für Elektroflugzeuge 
Translated subtitle:
Ein partitionierter Ansatz mit DUNE und preCICE 
Abstract:
Distributed electric propulsion is a promising new technology for small sized aircraft. It enables new possibilities regarding the aerodynamic design, by using large slender wings. Those are prone to oscillations induced by fluid-structure interactions and thus need to be analyzed in detail. This thesis introduces a partitioned coupling approach based on the C++ libraries DUNE and preCICE to be able to simulate the occurring aeroelastic effects. In a first step, the equations of linear elastodyn...    »
 
Translated abstract:
Elektrische Antriebe (auch bekannt als "distributed electric propulsion") ist eine vielversprechende neue Technologie für kleine Flugzeuge. Durch die damit verbundene Verwendung großer, schlanker Flügel werden neue Möglichkeiten hinsichtlich des aerodynamischen Designs eröffnet. Diese Flügeltypen neigen zu Schwingungen, die durch Fluid-Struktur-Wechselwirkungen hervorgerufen werden, und müssen daher detailliert analysiert werden. In dieser Arbeit wird ein partitionierter Kopplungsansatz vorgeste...    »
 
Keywords:
Dune, preCICE, FSI 
Subject:
MAT Mathematik 
DDC:
510 Mathematik 
Advisor:
Callies, Rainer (Prof. Dr. habil.) 
Referee:
Callies, Rainer (Prof. Dr. habil.) 
Year:
2021 
Language:
en 
Language from translation:
de 
University:
Technische Universität München 
Faculty:
Fakultät für Informatik