User: Guest  Login
Original title:
Prussian Blue Analogs For Aqueous Na-Ion Batteries: Identification, Understanding and Optimization
Translated title:
Preußische blaue Analoga für wässrige Na-Ionen-Batterien: Identifizierung, Verstehen und Optimierung
Author:
Yun, Jeongsik
Year:
Document type:
Faculty/School:
Fakultät für Physik
Advisor:
Bandarenka, Aliaksandr S. (Prof. Dr.)
Referee:
Bandarenka, Aliaksandr S. (Prof. Dr.); Gagliardi, Alessio (Prof. Dr.)
Language:
Subject group:
ERG Energietechnik, Energiewirtschaft; PHY Physik
Keywords:
Prussian Blue Analogs, Aqueous Na-ion batteries
Translated keywords:
Prussian Blue Analogs, Aqueous Na-ion batteries
TUM classification:
ERG 800d; PHY 600d
Four different PBAs, namely Na2Ni[Fe(CN)6], Na2VOx[Fe(CN)6], Na2Cr[Fe(CN)6], and NaXMn[Mn(CN)6] were prepared by electrochemical deposition and characterized. The Na-intercalation mechanisms were studied in-depth using electrochemical impedance spectroscopy. A hypothetical model for the mechanism in aqueous and non-aqueous media was proposed and verified for different intercalation systems. Model battery systems based on PBA electrodes were optimized, and their battery performances were tested.
Translated abstract:
Vier verschiedene PBAs, nämlich Na2Ni[Fe(CN)6], Na2VOx[Fe(CN)6], Na2Cr[Fe(CN)6] und NaXMn[Mn(CN)6] wurden durch elektrochemische Abscheidung hergestellt und charakterisiert. Die Na-Interkalationsmechanismen wurden mittels elektrochemischer Impedanzspektroskopie eingehend untersucht. Ein hypothetisches Modell für den Mechanismus in wässrigen und nichtwässrigen Medien wurde vorgeschlagen und für verschiedene Interkalationssysteme verifiziert. Modellbatteriesysteme auf der Basis von PBA-Elektroden...     »
Date of submission:
12.03.2020