User: Guest  Login
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Stahl, Karsten (Prof. Dr.)
Referee:
Stahl, Karsten (Prof. Dr.); Jacobs, Georg (Prof. Dr.)
Language:
Subject group:
MAS Maschinenbau
Keywords:
Stillstandsmarkierungen an Zahnrädern
Translated keywords:
Fretting Lines on Gears
TUM classification:
MAS 000d
Im Rahmen dieser Arbeit wurde das Phänomen Stillstandsmarkierungen an Zahnrädern und deren Auswirkungen auf die Flankentragfähigkeit untersucht. Aufbauend auf den Ergebnissen der Untersuchungen wurden Modellvorstellungen zur Entstehung von Stillstandsmarkierungen und zu deren Auswirkungen auf die Flankentragfähigkeit entwickelt. Weiterhin wurde ein Berechnungsmodell zur Erfassung des Einflusses von Stillstandsmarkierungen auf die Flankentragfähigkeit erstellt. Ferner wurden Empfehlungen zur Sich...     »
Translated abstract:
The scope of this study was to investigate the phenomenon fretting lines on gears and their effects on the flank load carrying capacity. Based on the results of the investigations, model concepts concerning the formation of fretting lines and their effects on the flank load carrying capacity were developed. Furthermore, a calculation model concerning the influence of fretting lines on the flank load carrying capacity was created. Moreover, recommendations for ensuring an uncritical tooth flank c...     »