Optimization for Building Control Systems of a School Building in Passive House Standard
Wang, Y.
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen
Universität:
Passive houses or the ultra-low energy buildings have been introduced into the practical operations, and these buildings require very little energy for space heating and cooling. With the time past, there were many researches and experience on the passive residential and office buildings but almost few have been done in the school buildings. One school building with Passive House standard of the FOS/BOS Erding implemented with HVAC control systems was recently built up, which has adopted a nove...     »
Passivhäuser und Ultra-Niedrigenergiehäuser sind heute bereits Stand der Technik und in der Baupraxis etabliert. Diese Gebäude benötigen sehr wenig Energie für Raumheizung und -kühlung. Mittlerweile wurden viele Untersuchungen zu Wohn- und Bürogebäuden mit Passivhausstandard durchgeführt und es existiert umfangreiche Erfahrung. Allerdings wur-den dabei nur sehr wenige Schulgebäude untersucht. Für die FOS / BOS Erding wurde ein Schulgebäude in Passivhaus-Standard neu errich-tet, dessen Heizungs-...     »
Veröffentlichung:
Technische Universität München, Fakultät für Maschinenwesen, Lehrstuhl für Energiesysteme
18.05.2015
08.12.2020