Feasibility Study for a First Observation of Coherent Neutrino Nucleus Scattering Using Low-Temperature Detectors.
Machbarkeitsstudie zum Ersten Nachweis der Kohärenten Neutrinostreuung an Atomkernen mit Tieftemperaturdetektoren
Gütlein, Achim
Fakultät für Physik
Oberauer, Lothar (Prof. Dr.)
Oberauer, Lothar (Prof. Dr.); Bishop, Shawn (Prof., Ph.D.); Ulrich, Andreas (Priv.-Doz. Dr.)
PHY Physik
Coherent neutrino nucleus scattering, low-temperature detectors, background simulations, data analysis
Kohärente Neutrinostreuung an Atomkernen, Tieftemperaturdetektoren, Untergrundsimulationen, Datenanalyse
Coherent neutrino nucleus scattering (CNNS) has so far not been observed experimentally. In the present work the feasibility of a first observation of CNNS using low-temperature detectors is studied. A measured background spectrum is compared to simulated spectra of different background sources. The measurements were performed using a sapphire-based low-temperature detector. Furthermore, the calculated count rates and recoil-energy spectra of different neutrino sources are shown. As a result of...     »