User: Guest  Login
Faculty/School:
Fakultät für Informatik
Advisor:
Navab, Nassir (Prof. Dr.)
Referee:
Pless, Robert (Prof., Ph.D.); Navab, Nassir (Prof. Dr.)
Language:
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik
Keywords:
Human Pose Estimation, Activity Recognition, Manifold Learning, Wearable Sensors, Depth Cameras
Translated keywords:
Bewegungserkennung, Aktivitätserkennung, Manifold Learning, Inertialsensoren, Tiefenkameras
Controlled terms:
Bewegungsanalyse; Technik; Maschinelles Lernen; Bilderkennung
TUM classification:
DAT 708d; DAT 760d
In this thesis, we investigate machine learning methods for human motion analysis. We introduce algorithms for human pose estimation and activity recognition that do not rely on classical cameras and that can cope with noisy and incomplete input data. We propose methods that capture human movements using body-worn inertial sensors or using a depth camera. In a training phase, the measurements from these modalities are complemented with precise motion data recorded with a camera-based system. We...     »