User: Guest  Login
Original title:
Learning in Founding Teams: The Effect of Learning Behavior and a Team Intervention on Team Processes and Outcomes
Translated title:
Lernen in Gründerteams: Der Effekt von Lernverhalten und einer Teamintervention auf Teamprozesse und -ergebnisse
Author:
Roth, Anna
Year:
2016
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Patzelt, Holger (Prof. Dr. Dr.)
Referee:
Patzelt, Holger (Prof. Dr. Dr.); Domurath, Anne (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
Founding teams, entrepreneurial learning, team learning, team training, teamwork quality, role clarity, information sharing quality, team performance, team satisfaction, multiple mediation, pre-post study, evaluation
Translated keywords:
Gründerteams, Lernen im unternehmerischen Kontext, Teamlernen, Team-Training, Teamarbeit, Rollenklarheit, Qualität des Informationsaustauschs, Teamleistung, Teamzufriedenheit, multiple Mediation, Prä-Post-Studie, Evaluation
TUM classification:
WIR 531d
Abstract:
Drawing on two quantitative longitudinal studies, this dissertation demonstrates an effect of informal and formal learning activities on team outcomes in founding teams and the mediating role of teamwork quality. The effect of formal learning is also shown to be contingent on the extent of prior informal learning. Moreover, this dissertation illustrates how formal learning activities in form of a team intervention for founding teams should be designed and implemented. The results contribute to d...     »
Translated abstract:
Aufbauend auf zwei quantitativen Studien zeigt diese Dissertation die Wirkung von informalem und formalem Lernen auf Teamergebnisse in Gründerteams und beleuchtet, welche Rolle gute Arbeitspraktiken im Team als vermittelnder Mechanismus spielen. Der Effekt des formalen Lernens hängt dabei auch von dem Ausmaß des vorherigen informalen Lernens ab. Zudem erläutert diese Dissertation, wie formales Lernen in Form einer Intervention für Gründerteams konzipiert und durchgeführt werden sollte. Die Ergeb...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1285045
Date of submission:
03.12.2015
Oral examination:
28.01.2016
File size:
23020180 bytes
Pages:
442
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20150128-1285045-1-4
Last change:
14.10.2016
 BibTeX