User: Guest  Login
Original title:
Motorische Lerneffekte als Einflussgrößen auf computerisierte Bewegungsmessung
Translated title:
Effects of practice on instrumental motor tests
Author:
Pinker, Elisabeth
Year:
2004
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Medizin
Advisor:
Machetanz, J. (PD Dr.)
Referee:
Weindl, Adolf (Prof. Dr., Ph.D.); Halle, Martin (Prof. Dr.)
Format:
Text
Language:
de
Subject group:
MED Medizin
Keywords:
motorisches Lernen; Übung; Computer; Bewegung
Translated keywords:
motor learning; practice; motor tests
Abstract:
Die Ergebnisse der computerisierten Bewegungsmessung zur Quantifizierung von Handmotorikstörungen werden durch motorisches Lernen beeinflusst. Dieser Lerneffekt wurde systematisch bei 26 Versuchspersonen an fünf aufeinanderfolgenden Tagen mit Hilfe von Pursuit-Tracking-Aufgaben, ballistischen Bewegungen, komplexen sequentiellen Aufgaben und Finger-Tapping untersucht. Wir verglichen untereinander zehn gesunde junge Personen, sieben ältere gesunde Probanden und neun neurologisch Erkrankte. Bei all...     »
Translated abstract:
The results of a computerized test battery to quantify disordered manual movements are influenced by motor learning. This learning effect was examined systematically on 26 subjects performing pursuit tracking, ballistic or complex sequential movements and finger tapping on five consecutive days. We compared ten healthy young persons, seven healthy older people and nine with neurological diseases. The greatest learning effect was found to be between the first and the second session for all groups...     »
Publication :
Universitätsbibliothek der TU München
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=602450
Date of submission:
04.02.2004
Oral examination:
11.11.2004
File size:
941480 bytes
Pages:
143
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss2004111104805
Last change:
27.06.2005
 BibTeX