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Original title:
Methoden zur Integration eines automobilen Radars mit synthetischer Apertur
Translated title:
Methods for integrating an automotive radar with a synthetic aperture
Author:
Gisder, Thomas
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Advisor:
Biebl, Erwin (Prof. Dr.)
Referee:
Biebl, Erwin (Prof. Dr.); Knott, Peter (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
ELT Elektrotechnik
Translated keywords:
Automobiles synthetisches Apertur Radar
TUM classification:
ELT 730
Abstract:
Das erzielbare Querauflösungsvermögen automobiler Radarsensoren ist aufgrund der physikalischen Begrenzung der Antennen-Apertur stark eingeschränkt. Abhilfe ermöglicht das synthetische Apertur Radar (SAR), das auf Grundlage der Trajektorie eines bewegten Radarsensors eine große künstliche Apertur nachbildet. Diese Arbeit stellt Algorithmen vor, um die Messpositionen zur Konstruktion einer synthetischen Apertur radarbasiert zu schätzen und in Echtzeit zu rekonstruieren.
Translated abstract:
The achievable cross-range resolution capabilities of automotive radar sensors are limited due to the physical limitation of the antenna aperture. This limitation can be compensated by synthetic aperture radar (SAR), which simulates a large artificial aperture based on the trajectory of a moving radar sensor. This thesis presents radar based algorithms to estimate the recording positons of a sensor along a synthetic aperture as well as real-time algorithms for a continuous reconstruction.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1601918
Date of submission:
06.04.2021
Oral examination:
11.08.2021
File size:
40626827 bytes
Pages:
173
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20210811-1601918-1-9
Last change:
30.11.2021
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