User: Guest  Login
Original title:
Effizienzsteigerung im Antriebsstrang von Elektrofahrzeugen mittels aktiver Batteriepackverschaltung
Translated title:
Using Active Battery Switching Technology to Improve the Drivetrain Efficiency of Electric Vehicles
Author:
Wacker, Philip Yannic
Year:
2018
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Lienkamp, Markus (Prof. Dr.)
Referee:
Lienkamp, Markus (Prof. Dr.); Frey, Lothar (Prof. Dr.); Kennel, Ralph (Prof. Dr. Dr. h.c.)
Language:
de
Subject group:
VER Technik der Verkehrsmittel
Keywords:
Elektromobilität, Elektrofahrzeug, Antriebsstrang, Batterieverschaltung, Wirkungsgrad, Reichweitensteigerung
Translated keywords:
Electric Mobility, Electric Vehicle, Drivetrain, Battery Switching, Efficiency, Range Increase
TUM classification:
VER 020d
Abstract:
Der Einsatz einer aktiven Batteriepackverschaltung im Antriebsstrang von Elektrofahrzeugen kann den Wirkungsgrad und somit die Reichweite erhöhen. Dies gilt insbesondere für den stark verlustbehafteten Teillastbetrieb. Erreicht wird dies durch eine veränderliche Verschaltung der einzelnen Module im Batteriepack, wodurch eine variable Zwischenkreisspannung ermöglicht wird. Diese wird je nach Betriebszustand an den tatsächlichen Spannungsbedarf angepasst. Vorliegende Dissertation präsentiert dazu...     »
Translated abstract:
This dissertation presents the results of research into the application of an active battery switching system in an electric vehicle's drivetrain. The system's purpose is to increase the drivetrain's electrical efficiency especially in the partial-load range. Efficiency is increased using a switching system that allows the vehicle’s traction-battery circuitry to be changed during operation thereby adjusting the intermediate circuit voltage to that actually required. This dissertation presents th...     »
ISBN:
978-3-8439-3824-2
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1427236
Date of submission:
07.02.2018
Oral examination:
18.10.2018
Last change:
04.02.2019
 BibTeX