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Original title:
Methodical Assessment of Electric Propulsion Systems for Transport Category Aircraft
Translated title:
Methodische Untersuchung von Elektrischen Luftfahrtantriebssystemen für Transportflugzeuge
Author:
Schmitz, Oliver
Year:
2016
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Hornung, Mirko (Prof. Dr.)
Referee:
Hornung, Mirko (Prof. Dr.); Grönstedt, Tomas (Prof., Ph.D.)
Language:
en
Subject group:
VER Technik der Verkehrsmittel
Keywords:
aero-propulsion, transport aircraft, electric propulsion systems, energy storage, energy conversion, parallel hybrid, integrated hybrid, entire electric, battery, analysis of potential, pre-conceptual design, probabilistic design, operational characteristic, design, off-design, simulation, synthesis methods, break-even study
Translated keywords:
Luftfahrtantrieb, Transportflugzeug, Elektrische Antriebssysteme, Energiespeicher, Energiewandlung, Parallel-Hybrid, Integriert-Hybrid, Vollelektrisch, Batterie, Potenzialanalyse, Vorentwurf, Probabilistischer Entwurf, Operationelle Betriebscharakteristik, Triebwerksauslegung, Simulation, Synthesemethoden, Break-Even-Analyse
TUM classification:
VER 500d; VER 600d
Abstract:
This thesis presents a new methodical approach to consistently assess aero-propulsion systems for transport category aircraft with entry-into-service dates far beyond today. By featuring a technology level-dependent probabilistic top-down design procedure a rapid and reliable analysis of future technology scenarios at an early stage during the pre-conceptual design process is enabled. Based upon the elaborated approach electric propulsion systems are comparatively evaluated under consideration o...     »
Translated abstract:
Diese Arbeit präsentiert einen neuen methodischen Ansatz zur einheitlichen Bewertung von zukünftigen Luftfahrtantrieben für Transportflugzeuge. Die Verwendung einer Technologie-abhängigen probabilistischen Top-Down-Entwurfsprozedur ermöglicht die schnelle und zuverlässige Analyse von zukünftigen Technologieszenarien in einer frühen Phase des konzeptuellen Vorentwurfs. Basierend auf dem vorgestellten Ansatz werden elektrische Antriebssysteme unter Berücksichtigung des gesamten energiespezifischen...     »
ISBN:
978-3-8439-2728-4
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1276117
Date of submission:
09.09.2015
Oral examination:
25.05.2016
Last change:
01.09.2016
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