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Original title:
Elektrisches System und Regelung des Optimierten CVT-Hybrid-Antriebsstrangs
Translated title:
Electrical System and Control of the Optimized CVT-Hybrid-Powertrain
Author:
Schlurmann, Jens
Year:
2009
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Advisor:
Prof. Dr.-Ing. Dr.-Ing. h.c. Dierk Schröder
Referee:
Prof. Dr.-Ing. Bernd-Robert Höhn
Language:
de
Subject group:
VER Technik der Verkehrsmittel
Keywords:
Hybridantrieb, CVT-Getriebe, Steuerung, Regelung, Identifikation
Translated keywords:
Hybrid Drive, CVT, Control, Identification
Abstract:
Durch die Kombination eines Elektro- mit einem Verbrennungsmotor in einem Hybridantrieb können erhebliche Kraftstoffeinsparungen erzielt werden. In dieser Arbeit werden allgemeine Überlegungen zur Ausgestaltung des elektrischen Systems für Hybridfahrzeuge vorgestellt und die konkrete Umsetzung des hier betrachteten optimierten CVT-Hybrid-Antriebsstrangs (continuously variable transmission) beschrieben. Kennzeichnend ist eine kleine Dimensionierung des elektrischen Antriebs, die sich jedoch durch...     »
Translated abstract:
By combination of an electric motor and an internal combustion engine in a hybrid powertrain significant reduction of fuel consumption is possible. In this thesis general considerations concerning the design of the electrical system for hybrid cars are presented and the concrete realization of the optimized CVT-Hybrid-Powertrain (continuously variable transmission), considered here, is described. A small dimensioning of the electrical drive is characteristic, which however does not negatively af...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=669403
Last change:
17.01.2012
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