User: Guest  Login
Original title:
Processing Evidence-Based Information for Mathematics and Science Teachers Using the Example of Teaching and Learning with Digital Tools
Translated title:
Aufbereitung evidenzbasierter Informationen für Lehrkräfte mathematisch-naturwissenschaftlicher Unterrichtsfächer am Beispiel des Themas Lehren und Lernen mit digitalen Tools
Author:
Hillmayr, Delia
Year:
2024
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Social Sciences and Technology
Institution:
Lehrstuhl für Didaktik der Mathematik (Prof. Obersteiner)
Advisor:
Reiss, Kristina (Prof. Dr.)
Referee:
Reiss, Kristina (Prof. Dr.); Obersteiner, Andreas (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften
TUM classification:
EDU 730
Abstract:
There is little research on formats to promote evidence-based practice in education. This dissertation addresses the research gap using a mixed-method approach. It encompasses two studies: a meta-analysis on the use of digital tools in education—a topic in particular need of evidence-based information—and an interview study with mathematics and science teachers. The results show that teachers should be supported in implementing evidence-based practice through appropriate formats. One possibility...     »
Translated abstract:
Formate zur Förderung evidenzbasierter Praxis im Bildungsbereich sind wenig beforscht. In dieser Dissertation wurde sich der Forschungslücke mittels eines Mixed-Method-Ansatzes gewidmet. Sie umfasst zwei Studien: eine Metaanalyse zum Einsatz digitaler Tools im Unterricht – ein Thema mit besonderem Bedarf an evidenzbasierten Informationen – und eine Interviewstudie mit Lehrkräften der Mathematik und Naturwissenschaften. Die Ergebnisse zeigen, dass Lehrkräfte in der Umsetzung evidenzbasierter Prax...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1753741
Date of submission:
02.10.2024
Oral examination:
13.12.2024
File size:
903440 bytes
Pages:
51
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20241213-1753741-0-4
Last change:
09.01.2025
 BibTeX