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Original title:
Modelling and location optimization of dynamic wireless charging infrastructure for electric vehicles 
Translated title:
Modellierung und Optimierung von dynamischer kabelloser Ladeinfrastruktur für elektrische Fahrzeuge 
Year:
2018 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt 
Advisor:
Busch, Fritz (Prof. Dr.) 
Referee:
Busch, Fritz (Prof. Dr.); Wang Zhiwei, David (Prof., Ph.D.) 
Language:
en 
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen 
Keywords:
Optimization, Charging Infrastructure, Electric Vehicle 
TUM classification:
BAU 850d; BAU 875d 
Abstract:
This research focuses on model formulation and optimization of facility locations on road networks, specifically for wireless charging infrastructure for electric vehicles. It creates the fundamentals to analyze and to determine the optimal location of charging infrastructure by taking different assumptions, boundaries and constraints into account. Two mathematical model formulations are developed, the flow-capturing location model with stochastic user equilibrium and the set-covering location m...    »
 
Translated abstract:
Der Gegenstand der vorliegenden Arbeit ist die Modellierung und Optimierung von netzwerkbasierten Standortproblemen speziell für kabellose Ladeinfrastruktur für elektrische Fahrzeuge. Es werden die Grundlagen geschaffen, um die optimalen Standorte für Ladeinfrastruktur unter Berücksichtigung verschiedener Annahmen und Bedingungen, zu analysieren und zu bestimmen. Außerdem werden zwei mathematische Modelle entwickelt, das „Flow-Capturing Location Model with Stochastic User Equilibrium“ und das „S...    »
 
Oral examination:
13.04.2018 
File size:
3391671 bytes 
Pages:
113 
Last change:
18.02.2019