Most librarians may not have formal training or degree in education and pedagogy.
Therefore, librarians, especially those new to the profession, might find teaching information literacy (IL) as challenging. Even the most experienced librarian might find it challenging to find new creative ideas to use in the classroom. Trainings, courses and self-learn may address this issue. This sharing, however, is exploring a different approach: an informal, yet structured sharing between librarians, to bounce ideas, explore possibilities and use wide range of tools.
Die meisten Bibliothekare haben keine formale Ausbildung oder einen Abschluss in Bildung und Pädagogik.
Für Bibliothekare, vor allem für Berufseinsteiger, ist die Vermittlung von Informationskompetenz (IK) daher eine Herausforderung. Selbst der erfahrenste Bibliothekar kann es schwer haben, neue kreative Ideen für den Unterricht zu finden. Schulungen, Kurse und Selbststudium können dieses Thema aufgreifen. Dieser Austausch verfolgt jedoch einen anderen Ansatz: einen informellen, aber dennoch strukturierten Austausch zwischen Bibliothekaren, um Ideen auszutauschen, Möglichkeiten zu erforschen und eine breite Palette von Werkzeugen zu nutzen.
«
Most librarians may not have formal training or degree in education and pedagogy.
Therefore, librarians, especially those new to the profession, might find teaching information literacy (IL) as challenging. Even the most experienced librarian might find it challenging to find new creative ideas to use in the classroom. Trainings, courses and self-learn may address this issue. This sharing, however, is exploring a different approach: an informal, yet structured sharing between librarians, to bou...
»