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Original title:
Bodenbelastung und Bodenbeanspruchung unterschiedlicher Fahrwerkskonfigurationen
Translated title:
Soil load and soil stress of different undercarriage configurations
Year:
2011
Document type:
Dissertation
Institution:
Fakultät Wissenschaftszentrum Weihenstephan
Advisor:
Demmel, M. R. (Dr.)
Referee:
Bernhardt, Heinz (Prof. Dr.); Auernhammer, Hermann (Prof. Dr. Dr. habil.)
Language:
de
Subject group:
LAN Landbauwissenschaft
Keywords:
Bodendruck, Bodenverdichtung, Raupenlaufwerk, Kontaktflächendruck, Fahrwerke
Translated keywords:
Soil compaction, soil pressure, rubber track, contact area pressure, undercarriages
Controlled terms (agricultural engineering):
Dissertation; Bodendruck; Fahrwerk; Zuckerrübenköpfrodebunker selbstfahrend; Feldtest
Abstract:
Zunehmende Fahrzeugmassen erhöhen das Risiko der Bodenverdichtung. Widersprüchliche Aussagen zur Wirkung von Rad- und Raupenlaufwerken auf den Ackerboden können nicht uneingeschränkt zugestimmt werden. Ein systematischer Versuch sollte dies klären. Es wurde die Wirkung von Rad- und Raupenfahrwerke bei annähernd gleichem Kontaktflächendruck und etwa gleich hoher Gesamtlast untersucht. Das Raupenlaufwerk mit 113 kN Last erzeugte bei der dynamischen Druckmessung geringere Bodendrücke, die sich über...    »
Translated abstract:
Higher risk for soil compaction by increasing vehicle loads. Partly inconsistent statements of the effects with wheeled and tracked undercarriages on arable farm land can’t agree unrestricted. A systematically trail should clarify this. The effect of wheeled and rubber tracked undercarriages with nearly the same contact area pressure and nearly the same load were investigated. The rubber track with 113 kN load generated less soil pressure by dynamic soil pressure measurement. The pressure into t...    »
Date of submission:
11.01.2011
Oral examination:
28.07.2011
File size:
6596574 bytes
Pages:
196
Last change:
03.11.2018
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