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Original title:
Wissenszuwachs bei der Psychoedukation von schizophren erkrankten Patienten in Abhängigkeit vom psychopathologischen Status und dem kognitiven Leistungsniveau unter Berücksichtigung der medikamentösen Behandlung
Translated title:
Knowledge increase through psychoeducation of schizophrenic patients depending on psychopathological and cognitive status with reference to medication
Author:
Froböse, Teresa
Year:
2008
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Medizin
Advisor:
PD Dr. med. J. Bäuml
Language:
de
Subject group:
MED Medizin
Abstract:
Prospektive psychoedukative Studie bei schizophren erkrankten Patienten. Prae-/post- Vergleich von Wissen (WFB), Psychopathologie (PANSS, CGI) und neurokognitivem Status (CVLT, D2, TMT, TAP). Hierbei interessierte, inwiefern der Wissenszuwachs vom neurokognitiven Ausgangsstatus abhängt. Von 160 gescreenten Patienten konnten 62 in die prae-/post-Auswertung einbezogen werden. Beim Prae-/post-Vergleich zeigte sich ein CGI-Rückgang von 5,0 auf 3,2 und ein Wissensanstieg (WFB, 0 - 70) von 46,6 auf 5...     »
Translated abstract:
Prospective psychoeducative study with schizophrenic patients. Pre and post comparison of knowledge (WFB), psychopathology (PANSS, CGI) and neurocognitive status (CVLT, D2, TMT, TAP). Main interest was, to what extent the knowledge increase depends on the neurocognitive baseline. 160 patients were screened, 62 of them could be included in the pre evaluation and post evaluation. Comparison of pre and post data showed CGI decline from 5,0 to 3,2 and knowledge increase (WFB, 0 - 70) from 46,6 to 5...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=644748
Last change:
12.02.2014
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