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Original title:
Optimal Trajectory Generation and Robust Flight Control for Helicopters
Translated title:
Optimale Trajektorienplanung und robuste Flugsteuerung für Hubschrauber
Author:
Halbe, Omkar
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Engineering and Design
Advisor:
Hajek, Manfred (Prof. Dr.)
Referee:
Hajek, Manfred (Prof. Dr.); Holzapfel, Florian (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
MAS Maschinenbau
TUM classification:
VER 500
Abstract:
A novel, robust helicopter flight control design based on sliding mode control is presented for agile and aggressive maneuvers. Actuator saturations particularly in aggressive maneuvers are mitigated by reference command adaptation using pseudo-control hedging. Next, a novel, online, suboptimal trajectory generation method is proposed based on the state-dependent Riccati equation technique. The guidance and control designs are integrated into a high-fidelity, real-time-capable, representative ro...     »
Translated abstract:
Für agile und aggressive Manöver von Hubschraubern wird einen robusten Reglerentwurf basierend auf Sliding Mode Control vorgestellt. Aktuatorsättigungen, insbesondere bei aggressiven Manövern, werden durch die Anpassung des Referenzkommandos mittels Pseudo-Control-Hedging abgemildert. Um autonome, echtzeitfähige Flugführung zu ermöglichen, wird ein optimales Trajektorienplanungsverfahren vorgestellt, das auf State Dependent Riccati Equation basiert. Die ausgelegten Reglerstrukturen werden in ein...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1581360
Date of submission:
10.12.2020
Oral examination:
19.07.2021
File size:
10494673 bytes
Pages:
196
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20210719-1581360-1-2
Last change:
12.11.2021
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