User: Guest  Login
Less Searchfields
Simple search
Original title:
Qualitative Analyse von Gesprächen zur Therapiezieländerung bei älteren, kognitiv eingeschränkten Patient*innen mit einer Krebserkrankung: Möglichkeiten der Partizipation
Translated title:
Qualitative analysis of end-of-life decision-making in older, cognitively impaired patients with cancer: opportunities for participation
Author:
Utz, Sophia Elisabeth
Year:
2024
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Medicine and Health
Institution:
Klinik und Poliklinik für Psychosomatische Medizin und Psychotherapie (Prof. Henningsen)
Advisor:
Anneser, Johanna (Prof. Dr.)
Referee:
Anneser, Johanna (Prof. Dr.); Rauscher, Isabel (Priv.-Doz. Dr.)
Language:
de
Subject group:
MED Medizin
TUM classification:
MED 618; PSY 750
Abstract:
In der vorliegenden Arbeit wurden Therapiezieländerungsgespräche bei älteren Patient*innen mit Krebserkankungen und komorbiden kognitiven Einschränkungen mittels qualitativer Analyse ausgewertet. Da die Einwilligungsfähigkeit einer Person juristisch gesehen eine Ja/Nein-Entscheidung ist, sollte aufgezeigt werden, dass Patient*innen durchaus aktiv an derartigen Gesprächen partizipieren und Entscheidungen wertebasiert treffen können. Zudem sollten Unterstützungsmöglichkeiten erarbeitet werden und...     »
Translated abstract:
In the present study, therapy goal decision-making with older patients with cancer and comorbid cognitive impairments were evaluated by means of qualitative analysis. Since the ability of a person to give consent is legally a yes/no decision, the aim is to show that patients can actively participate in such discussions and make value-based decisions. In addition, support possibilities will be shown and the role of relatives will be discussed.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1725762
Date of submission:
02.01.2024
Oral examination:
02.08.2024
File size:
923964 bytes
Pages:
101
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20240802-1725762-1-9
Last change:
09.10.2024
 BibTeX