This thesis is concerned with problems in the field of learning-based template tracking as well as in the field of 3D data processing. In the field of template tracking, efficient and robust learning approaches are presented that allow learning at run-time and high-speed tracking at more than 1000 fps. In the field of 3D data processing, a highly efficient normal estimation method as well as a learning-based 3D interest point detection approach are presented. The latter mimics existing methods at much higher speed as well as allows for optimizing a detector for specific characteristics.
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This thesis is concerned with problems in the field of learning-based template tracking as well as in the field of 3D data processing. In the field of template tracking, efficient and robust learning approaches are presented that allow learning at run-time and high-speed tracking at more than 1000 fps. In the field of 3D data processing, a highly efficient normal estimation method as well as a learning-based 3D interest point detection approach are presented. The latter mimics existing methods a...
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Translated abstract:
Diese Doktorarbeit beschäftigt sich mit Problemen im Bereich der lern-basierten Bildverfolgung sowie im Bereich der 3D Datenverarbeitung. Für die Bildverfolgung werden effiziente und robuste lern-basierte Verfahren präsentiert, welche ein Lernen zur Laufzeit und eine Bildverfolgung mit mehr als 1000 fps ermoeglichen. Im Bereich der 3D Bildverarbeitung werden eine effiziente Methode zur Berechnung von Oberflächennormalen sowie ein lern-basiertes Verfahren zur Erkennung interessanter Punkte präsentiert. Letzteres erlaubt es existierende Methoden mit hoher Effizienz nachzuahmen und die Erkennung auf bestimme Charakteristiken hin zu optimieren.
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Diese Doktorarbeit beschäftigt sich mit Problemen im Bereich der lern-basierten Bildverfolgung sowie im Bereich der 3D Datenverarbeitung. Für die Bildverfolgung werden effiziente und robuste lern-basierte Verfahren präsentiert, welche ein Lernen zur Laufzeit und eine Bildverfolgung mit mehr als 1000 fps ermoeglichen. Im Bereich der 3D Bildverarbeitung werden eine effiziente Methode zur Berechnung von Oberflächennormalen sowie ein lern-basiertes Verfahren zur Erkennung interessanter Punkte präsen...
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