Anticipatory driving has the potential to prevent or mitigate dangerous traffic situations. The future availability of Car2X Communication provides the necessary data for an Advanced Driver Asisstance System (ADAS) that can facilitate this behavior. Several Human Machine Interfaces (HMIs) are developed and evaluated in driving simulators and real world experiments. These HMIs use large Head-Up Displays, digital instrument clusters, LED arrays and tactile feedback to inform the driver and induce an early deceleration. Additionally a Car Following Model is developed to assess the impact of the system on a larger scale and at different penetration rates.
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Anticipatory driving has the potential to prevent or mitigate dangerous traffic situations. The future availability of Car2X Communication provides the necessary data for an Advanced Driver Asisstance System (ADAS) that can facilitate this behavior. Several Human Machine Interfaces (HMIs) are developed and evaluated in driving simulators and real world experiments. These HMIs use large Head-Up Displays, digital instrument clusters, LED arrays and tactile feedback to inform the driver and induce...
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Translated abstract:
Vorausschauendes Fahren hat das Potential gefährliche Verkehrssituationen zu verhindern oder abzuschwächen. Die zukünftige Verfügbarkeit von Car2X Communication erlaubt den Einsatz eines Advanced Driver Assitance System (ADAS), welches eine solche Fahrweise unterstützt. Es werden mehrere Nutzerschnittstellen entwickelt und in Fahrsimulator- und Realversuchen evaluiert. Diese Nutzerschnittstellen setzen großflächige Head-Up Displays, freiprogrammierbare Kombiinstrumente, LED – Module und taktiles Feedback ein um den Fahrer zu informieren und eine frühe Verzögerung hervorzurufen. Des Weiteren wird ein Fahrzeugfolgemodell entwickelt um den Einfluss des Systems bei breiter Anwendung und verschiedenen Ausstattungsgraden zu untersuchen.
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Vorausschauendes Fahren hat das Potential gefährliche Verkehrssituationen zu verhindern oder abzuschwächen. Die zukünftige Verfügbarkeit von Car2X Communication erlaubt den Einsatz eines Advanced Driver Assitance System (ADAS), welches eine solche Fahrweise unterstützt. Es werden mehrere Nutzerschnittstellen entwickelt und in Fahrsimulator- und Realversuchen evaluiert. Diese Nutzerschnittstellen setzen großflächige Head-Up Displays, freiprogrammierbare Kombiinstrumente, LED – Module und taktile...
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